sábado, 30 de junho de 2012

Platinum’s Image receives Bronze Lion at Cannes in the category Outdoor


The image comissioned for Goodyear through the agency Young and Rubican SP with José Neto as art director is made of a “bear tire” on a salmon road. The idea is that w
hen the tire takes hold of the asphalt, it won’t let go, just like a bear won’t let go its salmon.


Imagem da Platinum recebe Leão de Bronze em Cannes na categoria Outdoor


A imagem feita para a Goodyear através da agência Young and Rubican SP é um pneu feito de ursos em uma estrada de salmão. A idéia é de que quando o pneu segura no asfalto, não solta mais, como um urso quando pega um salmão. 



Art Director: Jose Neto
Copywriter: Igor Cable
Creative Director: Rui Branquinho
Execution: Platinum FMD

quarta-feira, 23 de maio de 2012

Platinum signs image created by Publicis / Diolog (France) for the Nicolas wine brand.


Since the campaign is for a wine to be served cold, the image is a giant corkscrew piercing the frozen ground in the snow. "The challenge was to make it look real, that the corkscrew was really there. In order to do that, we took photos that simulate the snowpack at the top to achieve a greater realism," said photographer and partner of Platinum, Leonardo Vilela.



Platinum assina imagem criada pela Publicis/Diolog (França) para a marca de vinhos Nicolas. 

Como a campanha é para um vinho que deve ser servido gelado, a imagem é um saca rolhas gigante perfurando o chão congelado no meio da neve. "O desafio foi parecer que o saca rolhas estava realmente lá. Para isso fizemos fotos simulando a neve acumulada na parte superior para conseguir um realismo maior," disse o fotógrafo e sócio da Platinum, Leonardo Vilela. 



Platinum FMD

quinta-feira, 26 de abril de 2012

Platinum will make the images to launch the new can of Coors Light beer.

Famous in the United States, Coors Light is a product of Molson Coors Brewing Company, the fifth largest brewery in the world. The campaign was created by the agency Draft FCB - Chicago who chose the studio to produce the images. The new edition will replace the old tin can for a limited time. The images will soon be available on our website.

Platinum vai fazer as imagens de lançamento da nova lata da cerveja Coors Light.

Famosa nos Estados Unidos, a Coors Light é um produto da Molson Coors Brewing Company, a quinta maior cervejaria do mundo. A campanha é feita pela agência Draft FCB - Chicago que escolheu o estúdio para a confecção das imagens. A nova edição da latinha substituirá a antiga por tempo determinado. Em breve as imagens poderão ser conferidas no nosso site.

segunda-feira, 2 de abril de 2012

Platinum will be featured in Luerzer’s Archive Magazine once more


The four images created for Roger Dubuis luxury watches will be featured in Luerzer’s Archive Magazine next month. It is always nice to get recognition, especially coming from the magazine considered to be the world's biggest online archive for outstanding advertising campaigns.

A Platinum estará nas páginas da Luerzer’s Archive mais uma vez

As quatro imagens criadas para a marca de relógios de luxo Roger Dubuis estarão na próxima edição da Luerzer’s Archive Magazine. Reconhecimento é sempre bom, especialmente quando vindo da revista considerada o maior arquivo online para campanhas publicitárias em circulação no mundo.


terça-feira, 27 de março de 2012

Platinum creates image to launch Honda’s new motor scooter


With the slogan "All the rest is prehistoric," the agency Xister (Italy) sought Platinum to create the image for Honda’s new scooter: a man riding a Tyrannosaurus Rex and admiring Honda’s new machine. The image is already available on our website.



Platinum cria imagem de lançamento da nova scooter da Honda


Com o slogan “Todo o resto é pré-histórico”, a agência Xister (Itália) procurou a Platinum para criar a imagem da nova scooter da Honda: um homem montado em um Tiranossauro Rex admirando a nova máquina. A imagem já pode ser conferida aqui ou no site do estúdio.



Platinum FMD